Känner du igen loggan? Nu byter de namn
BillerudKorsnäs förenklar idag sitt namn till Billerud för att tillmötesgå sina internationella kunders behov. Namnbytet är i linje med företagets strategi att expandera i Nordamerika och att fortsätta driva hållbar tillväxt på globala marknader.
– Vi är nu redo att möta framtidens utmaningar som ett företag: Billerud. För ett år sedan satte vi en tydlig strategi med syftet att uppnå lönsam och hållbar försäljningstillväxt fram till år 2030 och att växa i Nordamerika. Namnbytet är ett naturligt steg på den resan, säger Christoph Michalski, vd och koncernchef på Billerud.
Namnförenklingen till Billerud gäller från och med idag och omfattar alla bruk och försäljningskontor inom koncernen. Billeruds rötter och arv inom skogs- och pappersindustrin sträcker sig mer än 150 år tillbaka i tiden och företaget liksom dess olika bruk har haft flera olika namn genom historien.
Billeruds hemsida heter från och med idag billerud.com och alla anställda kommer att ha mailadressen billerud.com.