23948sdkhjf

Jernkontoret förnyar

Jernkontoret, stålindustrins branschorganisation, lanserar en ny grafisk profil. Nya profilen ska visualisera stålindustrins framtidstro och aktualitet samt ta avstamp i stålindustrins långa historia i Sverige.
Jernkontoret har anlitat byrån Essen International som har stor erfarenhet av att förnya varumärken med lång historia.

− Jernkontoret och Sveriges stålföretag har under flera år drivit ett förändringsarbete med sikte på framtiden. Mycket energi har lagts på den gemensamma visionen ”Stål formar en bättre framtid”. Vi vill visa samma framtidstro i den nya grafiska profilen, säger kommunikationsdirektör Anna-Karin Nyman.

Fokus i arbetet med den nya profilen har varit att visa dagens moderna stålindustri och den kreativitet som präglar branschen idag och samtidigt värna industrins långa tradition.

− I samhällsdebatten lyfts basindustrin sällan fram som nytänkande och innovativ, trots att mycket av innovationerna skapas här. Vi behöver förnya synen på vad basindustrin betyder för Sverige idag och i framtiden. Inte minst behöver vi skapa attraktivitet för dagens unga att jobba i industrin, säger Anna-Karin Nyman.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078