På scen med spännande talare!
Digitalisering i ett stort internationellt företag - om hinder och framgångsfaktorer
När större organisationer tar avstamp i digitalisering av sina verksamheter händer några olika saker som kan fördröja positiva resultat. Vi jämför olika faktorers påverkan i företag med internationellt ledarskap relativt svenskt samt tittar på några övergripande moment som behöver vara på plats för att nå framgång snabbare. Hur du kan accelerera implementation av strategier för värdebaserade digitala lösningar.
Ett samtal mellan Martin Kwasniewski, Market Area Manager & Innovation & Digital Ambassador Afry, och Martin Wänerholm reporter vid tidningen Underhåll & Driftsäkerhet U&D.
Tid: 31 maj kl 14.00-14.25
Martin Kwasniewski. Foto: Martin Wänerholm
Därför är kombinationen tillståndskontroll och processoptimering en vinnande strategi
Att undvika haverier och oplanerade produktionsstopp är högt prioriterat i alla typer av industrier. SPM Instrument är experter på mätmetoder och lösningar som gör att företag inte bara kan säkerställa att utrustningen fungerar, utan också att produktionsprocesserna är optimerade. Tomas Årman berättar mer om varför tillståndskontroll och processoptimering är en stark kombination med hänsyn till både lönsamhet och miljöaspekter.
Ett samtal mellan Tomas Årman, försäljningschef för SPM Instrument i Norden och Emelie Werme, reporter vid Underhåll & Driftsäkerhet U&D.
Tid: 1 juni 13:00-13.30
Tomas Årman. Foto: SPM Instrument
Tjäna pengar med underhåll på distans
’Coronapandemin satte nytt Bench Mark – Remote Guidance effektiviserar service och underhållsarbete. Vinnarna inom framtidens underhåll kommer lösa många gånger fler aktiviteter per tidsenhet med experten på distans. XMReality erbjuder ett digitalt problemlösningsverktyg där videoströmmen får förstärkt verklighet (Augmented Reality) som innebär att teknikern på plats får optimala instruktioner. Över 100 internationella kunder använder idag XMReality Remote Guidance globalt i sina verksamheter, dessa kommer att vara vinnare!
Lyssna till Norden Machinery som lyckats införa nya sätt att arbeta och erbjuda kunden service.
- Vilka typer av problem löser man med Remote Guidance?
- Vad är fördelarna?
- Hur fungerar det?
- Vilka utmaningar finns när vi ska börja arbeta så här?
- Hur kommer underhållsarbetet se ut om några år?
Ett samtal mellan Christer Bäck, Senior Manager Norden Customer Service Norden Machinery, Alexander Sandström Chief Technology Officer, XMReality och Emelie Werme, reporter vid tidningen Underhåll & Driftsäkerhet U&D.
Tid: 2 juni 14:30-14:55
Alexander Sandström. Foto: XMReality
Christer Bäck. Foto: Norden Machinery