Första centret för Connected Enterprise i EMEA
Tillverkningsföretag inom alla branscher försöker hitta rätt digitaliseringsstrategi för just sina behov – och inom ett så komplext kunskapsområde som smarta fabriker har varje företag sina egna kravspecar.
För att ge kunderna ännu bättre support i sökandet efter rätt väg mot digitalisering öppnar Rockwell Automation sitt första kundcenter för Connected Enterprise i teknikstaden Karlsruhe i Tyskland.
Rockwell Automations metod för Connected Enterprise ger kunderna ett färdigutvecklat koncept som gör att de kan börja implementera många smarta fabriksfunktioner redan idag.Kundcentret ska vara en plattform för att interaktivt visa kunderna möjligheterna med digitalisering och skräddarsy strategier.
Rockwell Automation har redan fimplementerat Connected Enterprisekonceptet i sina egna tillverkningsanläggningar som en del av arbetet mot digitalisering. Rockwell Automation hoppas nu att kunderna ska använda kundcentret för att höja kunskapsnivån i det egna företaget och se fördelarna med digitalisering live på plats.
Företagen ser rent teoretiskt potentialen med smarta fabriker. Rockwell Automations kundcenter ska lyfta fram fördelarna genom att demonstrera digitaliseringens möjligheter.
Besökarna kan se interaktiva demonstrationer och applikationexempel samt livevisning av verksamheten i Rockwell Automations tillverkningsanläggningar med realtidsaccess till produktionsinfo. Rockwell Automations specialister kan även ge skräddarsydda råd om bästa sättet att implementera smarta fabriksfunktioner som matchar varje företags behov.
Kundcentret i Karlsruhe visar besökarna hur helhetslösningen med Connected Enterprise-metoden fungerar i praktiken och ger säker sammanlänkning av produktion och IT-system i deras företag.
– Som en del av vårt Connected Enterprisekoncept har vi tagit fram en hanteringsmodell för att supporta våra kunder att implementera en smart fabriksvision idag, förklarar Thomas Donato, chef för Europa, Mellanöstern och Afrika på Rockwell Automation.