23948sdkhjf

Vill höja papperspassionen

Mycket av det som skapas i världen har en gång börjat med ett blankt papper. Nu startar Arctic Paper en kampanj med målet att inspirera människor och låta dem se möjligheterna – med papper som arbetsverktyg.
Kampanjen heter ”Paper Passion" och är en artikelserie med porträtt av människor som arbetar kreativt med papper.

Det är en blandning av illustratörer, grafiska designers, konstnärer och fotografer, både från Sverige och andra delar av Europa. Bland annat intervjuas papperskonstnären Fideli Sundqvist, den grafiska designerna Olka Osadzinska från Polen och Stefan Sagmeister, den österrikiska designern som bland annat gjort skivomslag för The Rolling Stones och Jay-Z.

Alla intervjuade kommer från olika branscher med individuella inriktningar, men med den gemensamma nämnaren att de har passion för papper.

– Pappret som konstform har på senare tid fått ett uppsving, och vi är glada över att det tillåts ta plats i branscher som man inte tänker på i första hand, säger Dorotea Gawek, Project Manager, Interactive Marketing, på Arctic Paper.

– Det är många där ute som älskar att arbeta med papper, och vi vill med denna artikelserie framhäva deras passion i hopp om att kunna inspirera andra att upptäcka möjligheterna som finns, säger Martina Rosendahl, marknadsansvarig på Arctic Paper.

Artikelserien kommer publiceras på företagets hemsida och via deras sociala kanaler. Texterna och bilderna är framtagna tillsammans med en skribent och en fotograf från Mynewsdesk Content. Rickard Lindholm, Content Manager på Mynewsdeks Content, ser fram emot slutresultatet.

– Det har varit en spännande resa att genomföra de här intervjuerna. Vi har ständigt överraskats över kreativiteten hos de vi intervjuat och möjligheterna som finns med papper. Det känns viktigt att Arctic Paper lyfter de här personerna så att fler kan upptäcka hur roligt det är med papper, säger Rickard Lindholm.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078