23948sdkhjf

Coca-Cola i julsamarbete med Stora Enso

Coca-Cola använder sig av Stora Ensos kartong Re-Board för att marknadsföra sin läskedryck inför julhelgen.
Exponering i livsmedelsbutiker är A och O för att synas och nu inför julhelgen anlitas Stora Enso av Coca-Cola. Läskedrycksgiganten väljer det miljövänliga kartongmaterialet Re-board till sin svenska julkampanj.

”Vår största kanal är själva butiken. Det är viktigt att skapa synlighet och förmedla känslor. Så utformningen av våra butikskampanjer är oerhört viktig för oss”, säger Susanne Baldefors, Shopper Marketing, Coca-Cola Enterprises Sverige, i ett pressmeddelande.

Skyltmaterialet i årets kampanj, med tomtens röda släde, är gjord av Re-board kvaliteten Premium. Tomtefar själv och hans renar är tillverkade av White Core från Stora Ensos fabrik i Norrköping.

Kampanjmaterialet distribueras nu ut till livsmedelsbutiker runt om i Sverige från byrån, X Branding Nordic.

Se även reklamfilmen om Re-board här:

https://www.youtube.com/watch?v=DDdinzu6ebY

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094