Billerud bildar nytt förpackningsbolag
2011-03-31 Billeruds dotterbolag Nine Total Packaging Partner slås samman med No Picnics förpacknings- och grafiska designavdelning och bildar det nya bolaget Nine. Därmed stärker Billerud, som är majoritetsägare, sitt erbjudande till förpackningsmarknaden.
- Tack vare den nya förstärkningen, främst inom design samt det globala nätverket av etnografer och trendscouter, blir Nine en riktigt intressant innovationspartner för varumärkesägare som förstår vikten av att satsa på förpackningen som konkurrensmedel, säger Jon Haag, VD i Nine AB.
Nines kunder finns huvudsakligen inom marknaden för snabbrörliga konsumentvaror men även inom förpackningsindustrin och dagligvaruhandeln. Då konsumtionsmönster förändras och förpackningen blir ett allt viktigare verktyg för kommunikation och marknadsföring mot konsument finns det en efterfrågan på bred kompetens kring förpackningsinnovation och strategier för hela produktlivscykeln.
Nine arbetar även med innovations- och visionsprojekt åt Skogsindustrierna. Företaget har i dag 15 anställda.