23948sdkhjf

Billerud bildar nytt förpackningsbolag

2011-03-31 Billeruds dotterbolag Nine Total Packaging Partner slås samman med No Picnics förpacknings- och grafiska designavdelning och bildar det nya bolaget Nine. Därmed stärker Billerud, som är majoritetsägare, sitt erbjudande till förpackningsmarknaden.
Det nya bolaget Nine erbjuder tjänster inom affärsstrategi kopplat till förpackningar, kategoriutveckling och nylanseringar, grafisk och strukturell design samt utredningar och kvalitativa studier kring framtida konsumentbeteenden. Företaget arbetar med ledande aktörer inom flera branscher.

- Tack vare den nya förstärkningen, främst inom design samt det globala nätverket av etnografer och trendscouter, blir Nine en riktigt intressant innovationspartner för varumärkesägare som förstår vikten av att satsa på förpackningen som konkurrensmedel, säger Jon Haag, VD i Nine AB.

Nines kunder finns huvudsakligen inom marknaden för snabbrörliga konsumentvaror men även inom förpackningsindustrin och dagligvaruhandeln. Då konsumtionsmönster förändras och förpackningen blir ett allt viktigare verktyg för kommunikation och marknadsföring mot konsument finns det en efterfrågan på bred kompetens kring förpackningsinnovation och strategier för hela produktlivscykeln.

Nine arbetar även med innovations- och visionsprojekt åt Skogsindustrierna. Företaget har i dag 15 anställda.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063