Finsk stororder till Tieto
2009-09-24 IT-företaget Tieto har under sommaren fått i uppdrag att leverera en ny lösning för kundhantering som en del av en tjänst som erbjuds av 13 regionala skogsbrukscentraler i Finland.
I leveransen ingår CRM-programvara, integrering med andra system samt utbildningstjänster och senare även systemunderhåll och användarsupport. Lösningen utvecklas gemensamt av Tieto, Skogsbrukets utvecklingscentral Tapio och de regionala skogsbrukscentralerna.
Skogbrukscentralernas mål är att förbättra och anpassa rådgivning och kundkommunikation, liksom att utveckla kundanpassade digitala tjänster. Det finns ca 900 000 privata skogsägare i Finland. I det nya CRM-systemet lagras olika typer av information relaterad till skogsägarna, till exempel skickade dokument och e-postmeddelanden, offerter och beställningar, utbildningsintyg, rådgivning och data om kommunikation med centret.
- Om CRM-systemet används effektivt och är samordnat med affärsstrategierna ger det ett oöverträffat stöd i kundserviceverksamheten. Vi är mycket glada över att ytterligare stärka relationerna med skogsbrukscentralerna och att förverkliga vår gemensamma vision om att leverera bättre tjänster och hitta nya möjligheter, säger Anttoni Vesterinen, chef för Tieto Forest and Manufacturing.