Billerud får utmärkelse för sin finansiella kommunikation
2009-08-26 Billerud har utsetts till Årets börsbolag av tidningen Aktiespararen. Det är andra året i rad som Billerud kammar hem utmärkelsen.
bolag i Sverige.
- Oerhört roligt för oss på Billerud att få vinna denna utmärkelse två år i rad. Vi ser det som ett bevis för att god kommunikation inte behöver kosta mycket och
att öppenhet och transparens fungerar, säger Billeruds ekonomi- och finansdirektör Bertil Carlsén.
Motiveringen till förstaplatsen lyder så här: "Årsredovisningen erbjuder en föredömlig sammanfattning av bolagets affärsområden genom en strukturerad genomgång av produkter, slutkundsgrupper, drivkrafter samt bolagets kapacitet och position. Delårsrapporten är innehållsmässigt ett föredöme, där fokus tillägnas relevanta
säsongseffekter, och resultatet per enskilt affärsområde kartläggs i enlighet med bolagets transparenta kommunikationspolicy. Webbplatsen, som redan tidigare var bra, har förbättrats ytterligare under det gångna året. Företaget kombinerar som inget annat bolag detaljerad finansiell information med en hög grad av visuell finess."