Cloetta utvecklar förpackningar i Karlstad
2009-08-18 Godistillverkaren Cloetta fokuserar på förpackningsutveckling och blir medlem i förpackningsnätverket The Packaging Arena i Karlstad.
- Genom ett medlemskap i The Packaging Arena får Cloetta nu tillgång till alla aspekter och olika aktörer inom förpackning. Vi kan få tillgång till spetskompetens och nya forskningsrön, säger Anita Storm, chef för produkt- och förpackningsutveckling på Cloetta.
Konfektyrbranschen ser förpackning och emballage som ett starkt konkurrensmedel, enligt Ulf Hallström, marknadsdirektör på Cloetta.
- Genom att hitta nya funktioner, skapa en bättre tillgänglighet och stärka imagen hos själva förpackningen kan produkter hitta nya målgrupper, höja lönsamheten – och stärka varumärket på samma gång, betonar Hallström.
The Packaging Arenas arbete bygger på att föra samman partners och specialister från förpackningsbranschens olika delar, för att utveckla framtidens förpackningar.
- Att Cloetta väljer att bli medlemmar är ett starkt tecken på hur viktig förpackningsutvecklingen är för stora varumärken., säger Per Branzén, VD på The Packaging Arena.