23948sdkhjf

Cloetta utvecklar förpackningar i Karlstad

2009-08-18 Godistillverkaren Cloetta fokuserar på förpackningsutveckling och blir medlem i förpackningsnätverket The Packaging Arena i Karlstad.
Cloetta har utökat sin organisation för att möta kunder och konsumenter på nya sätt genom ett starkare fokus på förpackning.

- Genom ett medlemskap i The Packaging Arena får Cloetta nu tillgång till alla aspekter och olika aktörer inom förpackning. Vi kan få tillgång till spetskompetens och nya forskningsrön, säger Anita Storm, chef för produkt- och förpackningsutveckling på Cloetta.

Konfektyrbranschen ser förpackning och emballage som ett starkt konkurrensmedel, enligt Ulf Hallström, marknadsdirektör på Cloetta.

- Genom att hitta nya funktioner, skapa en bättre tillgänglighet och stärka imagen hos själva förpackningen kan produkter hitta nya målgrupper, höja lönsamheten – och stärka varumärket på samma gång, betonar Hallström.

The Packaging Arenas arbete bygger på att föra samman partners och specialister från förpackningsbranschens olika delar, för att utveckla framtidens förpackningar.

- Att Cloetta väljer att bli medlemmar är ett starkt tecken på hur viktig förpackningsutvecklingen är för stora varumärken., säger Per Branzén, VD på The Packaging Arena.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062