23948sdkhjf

Detaljrik volym i Arctic Papers nya marknadskampanj

2009-06-10 Arctic Paper drar i dagarna igång en marknadskampanj i Europa för sitt bestrukna papperssortiment Arctic Volume White. Modefotografen Calle Stoltz engagerades för kampanjen, präglad av "detaljrik volym".
Produktionen av Arctic Papers produkter från det nu nedlagda Håfreströms bruk har under våren flyttats över till Grycksbo pappersbruk utanför Falun. Även om Arctic Papers köp av Grycksbo Paper inte blir av i nuläget som planerat, fortsätter samarbetet. Efter intrimning av processer och teknik i Grycksbo presenterar Arctic Paper nu de många möjligheterna med sin produktserie Arctic Volume White i en stor europeisk kampanj, som drar igång nu i dagarna.

En bild av modefotografen Calle Stoltz har fått ge liv åt de många uttryck som Arctic Paper menar ryms i nya Volume White.

- Vi sökte en modebild av elegant snitt, eftersom vi, precis som modeindustrin, skapar våra produkter för sparsmakade målgrupper med höga krav, säger Agneta Söderpaml Appelblad, ansvarig för kampanjen hos Arctic Paper.

I kampanjen har samma bild tryckts i tre olika trycktekniker - duplex, extra PMS och fluorescerande färg - som sinsemellan ger helt olika uttryck. Allt som allt är kampanjbilden reproducerad i sex olika varianter för att åskådliggöra olika typer av effekter och möjligheter.

Arctic Volume White är ett vitt, bulkigt, matt, fullbestruket papper i ytvikterna 90-300 gram.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157