23948sdkhjf

Skogsindustrierna i ny klimatkampanj

2009-02-13 Skogsindustrierna går ut i en ny kampanj för att lyfta fram branschens klimatfördelar. TV-reklam i februari och mars ska visa klimatförändringarnas effekter med dramatik - eld och gräshoppor.
Skogsindustrierna ger sig återigen in i klimatdebatten med en ny reklamkampanj. För knappt ett år sedan var det premiär för branschorganisationens nya manér, som nu följs upp. Reklamfilmen, som ska rulla i tv under februari och mars, visar klimatförändringarnas konsekvenser med dramatik. Människor kräks gräshoppor, en person brinner upp, och stormen viner på världens klimatmöte, skriver tidningen Dagens Media.

TV-kampanjen ska efter ett par veckor följas upp med en ny informationssajt på nätet.

- I tv visar vi konsekvenserna av klimatförändringarna. På webben förklarar och fördjupar vi budskapet, säger Fredrik Espmark, på reklambyrån Euro RSCG, som utformat kampanjen.

Kampanjpayoffen är fortfarande "Naturens egen medicin mot klimatförändringar" och handlar om att skogen tar upp koldioxid och lagrar kol i fotosyntesen.

- Det här är en långsiktig informationskampanj om skogen, dess produkter och rollen som skogen kan spela i att hjälpa till i klimatfrågan. Många vet inte om att skogen tar upp koldioxid och lagrar kol i fotosyntesen. Vi vill nu sprida det budskapet, säger Lotta Larsson, kommunikationsdirektör på Skogsindustrierna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062