23948sdkhjf

Adpac tar över projekt från The Packaging Arena

2008-07-31 Värmlandsföretaget Adpac tar över affärsutvecklingsprojektet The Packaging Arena från The Packaging Arena ekonomisk förening, som drivit projektet i ett par år.
Syftet med affärsutvecklingsprojektet The Packaging Arena har varit att erbjuda samlade resurser till varumärkesägare genom systemleveranser för att utveckla nya förpackningar. The Packaging Arena ekonomisk förening avslutar nu projektet och låter Adpac gå vidare med verksamheten.

- Vi har genom projektet identifierat nya affärsmodeller och utvecklingsprocesser, och därför känns det nu stimulerande att knoppa av affärsbolaget och låta Adpac ta steget ut och erbjuda våra resurser i marknaden; säger Per Branzén, tf VD i The Packaging Arena ekonomisk förening.

- Förpackningar ska ses ur ett marknadsstrategiskt perspektiv. Rätt hanterade är de kanske det främsta konkurrensmedlet för att attrahera nya konsumenter, säger Katarina Gustafsson, VD i Adpac. Vi har i Värmland unika kompetenser för att bedriva förpackningsutveckling, och nu ska det ännu tydligare förmedlas utanför länet.

The Packaging Arena ekonomisk förening fortsätter att driva affärsutveckling genom att rikta fokus mot projektet Packaging Medialab på ett köpcentrum i Karlstad och separata affärsutvecklingsprojekt med nationella och internationella partners. /AA
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062