23948sdkhjf

ÅF storsatsar på idrottssponsring

2008-02-05 Teknikkonsulten ÅF utvecklar samarbetet med friidrotten och satsar internationellt. Bland annat byter världens största årligen återkommande friidrottstävling, Golden League, namn till ÅF Golden League.
För ett år sedan anställdes friidrottaren Susanna Kallur av ÅF, och nu tecknar ÅF ett omfattande samarbetsavtal med internationella friidrottsförbundet (IAAF). Bland annat byter världens största årligen återkommande friidrottstävling, Golden League, namn till ÅF Golden League.

- I svenska ÅF får vi en kunnig och aktiv samarbetspartner. Jag ser fram emot ett långt och givande samarbete för båda parter, säger IAAFs vice ordförande, den tidigare stavhopparen Sergey Bubka.

ÅF är ett modernt teknikkonsultföretag med en lång historik och har idag närmare 4 000 medarbetare i över 15 länder. Samarbetet med IAAF är en viktig del i strävan att förstärka ÅFs varumärke internationellt, heter det i ett uttalande från ÅF.

- Vi ser samarbetet som en viktig del i vår ambition att lyfta ÅF till en ny internationell nivå. Vi kommer att vara en aktiv partner och vi tror att våra kunskaper inom teknik och miljö kan gagna friidrotten, säger ÅFs VD och koncernchef Jonas Wiström.

ÅF Golden League har en stor och trogen publik. De flesta av tävlingarna blir snabbt utsålda och TV-sändningarna ses av en stor publik, främst i Europa. I Sverige kommer TV4 att sända samtliga sex tävlingar direkt under 2008. I år är friidrotten extra intressant eftersom det är ett sommar-OS år. Fyra av ÅF Golden League-tävlingarna avgörs innan OS i Beijing och två efteråt. Arrangerande städer av ÅF Golden League är i tur och ordning; Berlin (1 juni), Oslo (6 juni), Rom (11 juli), Paris (18 juli), Zürich (29 augusti) och Bryssel (5 september). /AA
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063