23948sdkhjf

Papperet kommer att överleva

– Papperet är inte dött. En vanlig användare får 35 mail per dag, men bara 15 procent av alla mail läses. Allt fler annonsörer tycker att internetannonsering är begränsad och tittar mer på tidningar igen, säger Yves Baudechon från PR-företaget DDB Group.

¬ Jag tror att företag som tillverkar papper har en god framtid, säger Baudechon, som tillägger att det även finns en tidning i pappersformat för bloggare.

Ron Singer, före detta VD på Lecta, anser att hotet från elektroniska media inte ska underskattas.

– Grafiskt papper hotas av elektroniska media. Men hittills har konsumtionen av papper inte minskat, förutom i USA, säger han.

Singer har initierat en marknadsföringskampanj vid namn ”Your brand in their hands”.

– Inget företag kan påverka detta själva, så vi startade en kampanj om papper, som körs under oktober, november och december. Både producenter och tryckerier är med i kampanjen, berättar Singer.

– Myten om det papperslösa kontoret gammal, säger Pedro Vaz Pinto från Portucel Soporcel. Papper kommer i framtiden att ingå i en symbios med digitala media. Framtiden kommer att innehålla en mix av traditionella medier som kompletteras av elektroniska media. Användningsområdena för papper kommer att förändras. /KB
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141