Duni och ICA i utökat samarbete
-Detta är ett unikt samarbete mellan ICA och Duni som visar på den styrka ICA ser i Dunis koncept och varumärke. Med detta samarbete kan både kunderna, ICA och Duni bli vinnare. Tillsammans kan vi utveckla koncept och erbjudanden, säger Thommy Järlefelt, Kategori Direktör Non-food, ICA AB.
-Samarbetet med ICA är ett exempel på vår vilja att ingå långsiktiga strategiska partnerskap med kunder för att optimera kategorin. På det sättet kan vi tillsammans skapa erbjudanden för konsumenterna som är attraktiva och leder till ökad lönsamhet för alla parter, säger Ketil Årdal, europeisk försäljningsdirektör för affärsområde Retail inom Duni.
Duni har under de senaste åren renodlats. För det renodlade Duni uppgick omsättningen under de senaste 12 månaderna till 3,9 miljarder kronor.
Samtliga affärsområden förbättrade resultatet och kärnverksamheten inom den professionella marknaden (hotell, restauranger och cateringföretag) stod för den största tillväxten och resultatförbättringen. Idag uppgår rörelsemarginalen till cirka 9 procent.