23948sdkhjf

Unilever uppmanar pappersindustrin informera bättre

Behovet av mer och bättre information om pappersindustrins "success stories", inte minst inom miljöområdet, gick som en röd tråd genom flera anföranden under European Paper Week, som arrangerades av den europeiska pappersindustriorganisationen CEPI första veckan i december.Graham Houlder, global samordnare för förpackningsmaterial inom livsmedelsjätten Unilever, varnade för att Unilever kan tvingas till omprioriteringar av förpackningsmaterial, om inte pappersindustrin blir bättre på att sprida information till bredare målgrupper om papparsförpackningars fördelar ur miljö- och återvinningssynpunkt. Papper och kartong är den överlägset största materialgruppen i Unilevers livsmedelsförpackningar.– Pappersindustrin sitter på fantastisk information om hållbar utveckling, framhöll Graham Houlder. Branschen måste bli bättre på att informera om pappersmaterialets fördelar, annars kommer andra material att ta marknadsandelar.Under 2003 köpte Unilever mer än 950 000 ton förpackningsmaterial. Cirka 40 procent av detta utgjordes av papper och kartong.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064