Ny logga ska förena STFI och Packforsk
STFI-Packforsk AB har fått en ny identitet. Med det nya namnet, den nya logotypen och en ny grafisk profil visualiseras dynamiken och kreativiteten i det nya forskningsbolaget, som är resultatet av förra årets sammanslagning mellan STFI och Packforsk.- Logotypen symboliserar också att det nya bolaget bär med sig den vetenskapliga trovärdigheten från de tidigare verksamheterna, säger VD Thomas Johannesson.STFI-Packforsk är internationellt ledande på forskning inom massa, papper, grafiska medieprodukter, förpackningar och logistik. Ambitionen är att öka flödet och förkorta tiden från id? till tillämpning. Stark kompetens från materialkunskap till användarvärde finns längs de tre värdekedjorna förpackningar, grafiska medieprodukter samt biobaserad energi och kemikalier.- Framgångarna inom EUs sjätte ramprogram där STFI-Packforsk fått förtroendet att leda de två största forskningsprogrammen någonsin inom europeisk pappers- och förpackningsindustri, Ecotarget och Sustainpack, visar på den tyngd det nya bolaget har internationellt. Möjligheterna till nya affärer och nätverk som den förstärkta kunskapsbasen och det nya varumärket erbjuder har stärkts ytterligare, säger Per Lindberg, VD i Korsnäs AB och styrelseordförande i STFI-Packforsk AB.