23948sdkhjf

Sverge: Timber 2000 ska marknadsföra skogen

Marknadsföringskampanjen som ska skapa uppsving för nordisk skog- och sågverksindustri. Timber 2000 kallas det som planeras bli den största marknadsföringskampanj någonsin för skogs- och sågverksindustrin i Europa. Kampanjen inleds år 2000 och kommer att pågå i 3-5 år med start i Storbritannien till ett värde av 60 miljoner svenska kronor per år. Kampanjen ska öka efterfrågan och intresset för nordiska trävaror. Målet med kampanjen är att skapa en träkultur i Storbritannien som även i framtiden möjliggör en jämn och stadig tillväxt av ökad träkonsumtion utan större årliga mediakampanjer, samt en ökad genomslagskraft bland träaktörerna i de nordiska länderna. En utförlig kampanjplan har tagits fram av Nordic Timber Council AB, NTC, tillsammans med reklambyråer i London. Kampanjen innehåller bland annat kommersiell annonsering, public relations, lobbyverksamhet, utställningar och event marketing. Sågverksindustrin i de nordiska länderna har under en följd av år kraftigt ökat sin produktion och export. Prisbilden har dock varit pressad samtidigt som stor efterfrågan på stockråvara har lett till höta råvarupriser och dålig lönsamhet i sågverksindustrin. Enda sättet att komma tillrätta med situationen är att öka efterfrågan på trävaror och produkter av trä.(Papernews) (BMH)
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062