Det betyder något att möta kunderna
Den danska elektronikmässan E22: Efter covid-19-avstängningen har Mirit Glas sett fram emot att komma till mässan och prata direkt med kunderna igen
Som ett specialiserat B2B-företag som tillverkar glas på beställning ger det Mirit Glas ett lyft när företaget ska ut och träffa sina kunder och kan berätta vilka möjligheter glasanvändningen ger – även inom elektroniklösningar.
Därför deltog Mirit Glas i E22-mässan i Odense som precis avslutades. Och försäljningschef Johan Stenfeldt Hansen är glad över att Mirit Glas gjorde det, för det ger möjlighet att både ta hand om gamla kunder och träffa nya.
”Vi träffar slutkunder som kanske kommer förbi oss och ser att det är mycket bättre att använda glas i stället för plast,” säger Johan Stenfeldt Hansen.
Vanligtvis kommer kunder till Mirit Glas efter omfattande efterforskningar och hamnar sedan hos Mirit Glas eftersom företaget har många års erfarenhet av att tillverka tekniskt glas.
"Ofta slutar en inledande dialog med att vi ger kunderna råd om vilken typ av glas som passar deras lösning bäst", konstaterar Johan Stenfeldt Hansen och fortsätter:
”Det är inte många som kan göra det vi kan. Vi var också de enda som ställde ut glas på mässan.”
Johan Stenfeldt Hansen är glad över att Mirit Glas valde att delta på den danska elektronikmässan. Mirit Glas är ett B2B-företag, där en mässa kan användas för att sprida kunskapen om att till exempel elektronikindustrin kan få sitt glas producerat i ett nordiskt företag med produktion i Danmark, vilket kan spara transporter, tid och även är bra för miljön. Här är det också viktigt att möta kunderna ansikte mot ansikte.
"Vi har kunnat prata med gamla kunder och har även en hel del nya kontakter hemma. Det kan vi bara vara nöjda med."